Projekt nyt soveværelse

3 ting du skal opleve, når du er på Kreta

Hello  darlings ?

og jeg var på Kreta, i starten af august. vi havde aldrig været ude at rejse sammen.
Vi havde delte meninger om hvor vi skulle rejse hen – jeg har før han været i Berlin – London & Polen, og har været i Berlin og holland, så vi havde mange ønsker, da vi desværre ikke er så berejste. Vi havde faktisk slået fast at vi skulle til Barcelona, ærligt ved jeg ikke lige hvorfor det blev ændret, men det gjorde det.

vi var ved at brække os da vi så på rejser, der var jo så mange steder du kan finder rejser henne og hver gange du har været inde på et rejsebureau, kommer der jo ti nye på. N han havde et ønske om at tage ned til Egypten, så det kiggede vi på, og vi blev faktisk en lille smule forelsket i landet, det er der jo heller ikke noget at sige til med den historie, der er dernede men jeg ture ikke rejse derned 🙄  jeg er utrolig bange for at jeg blev solgt for 10 kameler, haha.

Vi snakkede men N‘s onkel, da han og kæresten er meget berejste – de fortalte om denne her fantastiske, lille perle i Grækenland, nemlig Kreta. Og Kreta blev det til, vi boede i en by der hed Agia Marina, 10 min væk fra Chania. Som er en af de største byer, Vi boede på det fineste Hotel Galini sea wiev. Hotellet var over alle forventninger, sødt personale, flotte værelser og DEN LÆKRESTE MAD 😍

Men første ting man skal opleve dernede, er helt sikkert Chania Den gamle by. Hvor du finder båd-havnen og en masse skønne græske restauranter og hvis der er noget jeg er fan af er det mad. Jeg elsker mad og jeg elsker at prøve andre kultures mad. der er så hyggeligt at sidde dernede og spise 🙂 og så er der jo alle de små gader med de her butikker, med nogen af de flotteste smykker, oliven produkter (som jeg har købt med hjem) og krydderier (som også står i køkkenskabet)

Andet besøg, er helt bestemt Elafonissis! Kretas svar på Maldiverne. Der er så lækkert, Elafonissis bliver også kaldt den røde strand. Nede i vandkantet ligger der en masse små krystaller, som er røde (det er noget med en gammel historie, om at de her krystaller blev skyllet, op i vandkanten så har nogle af krystallerne, boret sig ned i sandet og derfor skinner sandet rødt ) da vi bestilte rejsen havde jeg håbet på det her lækre blå vand, man ser på film. Det var ikke lige fordi at den strand vi boede ned til var så flot igen, men da vi kom til Elafonissis blev jeg blown away, for det var så smukt, med det har helt klare blå vand

PRØV LIGE AT SE DET VAND!

Tredje ting, vil jeg helt klart anbefale jer at tage en tur, i en af de glasbånds både der sejler fra Chania. Vi sejlede med Captain Nick. Vi tog turen på 4 timer, da vi ville få mere ud af turen end bare en times snorkling.  Vi var på vej ud til en Ø der lå ude foran vores hotel. Ganske kort før vi kom til Øen, stoppede vi ved et forlist fly fra anden verdenskrig, der var ikke meget tilbage af flyet, men spænden var det med historien dertil. Der efter sejlede vi videre til Øen, fortalte Captain Nick at Øen i gamle dage havde været et et levende havmonster (altså en mor med sit barn) monsteret, så det græske folk på Kreta som en trussel imod hendes unge, så monster var i fær med at spise folket på Kreta samt øen, men Gud ville beskytte sit folk og valgte så at for stene havmonsteret. Som så nu i dag er blevet til en fredet Ø hvor der lever krikri geder på. Vi sejlede omkring øen for at spotte de her geder, med det var dælme svært når gederne er samme farve, som stenene på Øen. Efter gedejagten sejlede vi over til en lille bitte Ø hvor vi skulle snorkle, Og det var virkelig den bedste oplevelse for mig. Jeg elsker virkelig havet, så at svømme i blandt fisk var en oplevelse værd. Ud over det fik vi lov til at holde en levende blæksprutte, som også var en helt unik oplevelse. Selv om det var en lille Blæksprutte var den virkelig stærk i sine arme. Så helt sikkert et besøg værd på denne båd!

Det blev et lidt længere indlæg end jeg havde regnet med, men sådan er det 🙂